Sramova nova serija GX deluje na principu price-performance – pri tem dobite vse, kar imajo veliki: Exact Actuation™, Roller Bearing Clutch™ in Cage Lock™.
Cage Lock je iz praktičnega vidika zelo dobrodošla na menjalniku. Omogoča, da zaklenemo kletko in tako povsem brez težav snamemo obročnik z okvirja. Ravno tako ga z enako lahkoto nazaj vstavimo v okvir.
Cage Lock pride prav tudi pri montaži verige.
Roller Bearing Clutch – v notranjosti skrit iglični ležaj doda ekstra trenje pri premikanju kletke v smeri obratno od urinega kazalca in tako dodatno skrbi za mirovanje kletke in s tem tudi manjše opletanje verige, kar se še posebej izkaže na grobem terenu. Kljub temu pa je prestavljanje še zmeraj tekoče in natančno.
Ležaj v notranjosti ne potrebuje nobenega dodatnega vzdrževanja ali menjavanja.
Posebnost Sramovih menjalnikov in prestavnih ročic je v razmerju – 1:1. Pri eni enoti potega na prestavni ročici, se ravno toliko enot premakne na menjalniku. Ravno zaradi svojega razmerja 1:1 in Zero Loss Travel – brez mrtvega hoda na ročici, bo menjalnik opravljal svojo funkcijo na vseh možnih podlagah, ne glede na to ali bo to asfalt ali makadam, kamenje ali skale, blato ali korenine,… Tudi drek mu ne more do živega!
Di.R.T: Direct Route Technology je še ena pogruntavščina pri Sramu. Direktno pritekanje bovdne in zajle v menjalnik omogoča manjše trenje, posledično je prestavljanje bolj tekoče in hitrejše. Tudi ni več nadležnega loka, kot to najdemo pri konkurenci.
Menjalnik je v principu narejen zelo enostavno. Ima le eno vzmet, zaradi katere je menjalnik dovolj trd, da se ne premika, kadar mu to ni ukazano, posledično se menjalnik ne zabija v spodnji del nihajke – chainstay, kar mu podaljša življensko dobo – tako njemu, kot samemu okvirju.
Exact Actuation so prevzeli iz njihovih cestnih grup zaradi 10 rednega prestavnega sklopa. Kot vemo so zadnja pesta kompatibilna z 8, 9 in 10 rednimi zadnjimi verižniki – med seboj se razlikujejo v razmaku (več zobnikov -> manjši razmak med zobniki zadnjega verižnika). Da bi uspeli stlačiti še en zobnik več (iz 9 na 10) na zadnji verižniki in hkrati ohraniti enako brezkompromisno prestavljanje, kot ga poznamo pri Sram-u, so morali najt rešitev temu (znanemu) problemu. Exact Actuation, po besedah Sram-a, pomaga pri poenostavljanju in stabilizaciji z balansiranjem, ki se dogaja med zasnovo nosilca zadnjega menjalnika, tesno skupaj postavljenimi verižniki kasete ter točne napetosti bovdna in pletenice, kar pa se pokaže v obliki enostavnega nastavljanja prestavnega sklopa, ki tudi v bodoče služi in ostane v tem položaju.
– Proizvajalec: Sram
– Model: GX Type 2.1
– Število prestav: 10 (2×10, 3×10 prestav)
– Poteg zajle v razmerju 1:1
– Kompatibilen le s Sram Trigger in Twister ročicami
– Material: aluminij, jeklo
– Material kletke: jeklo
– Preverjena teža: 295 g* (*dolga kletka)
Mnenja
Zaenkrat še ni mnenj.